Erasmus+ projektas „Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų demokratinė alternatyva ateities Europai“

Projekto interneto svetainė – SUSTAINABLE TOURISM – CO-FUNDED BY THE ERASMUS+ PROGRAMME OF THE EUROPEAN UNION

era

Erasmus+ projektas „Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų demokratinė alternatyva ateities Europai“

Nr. 2019-1-ES01-KA229-064220_5
Vykdomas nuo 2019-09-01 iki 2021-08-31

logo-2

Mokykla koordinatorė – Instituto de Enseñanza Secundaria „Sáenz De Buruaga“, Ispanija

Mokyklos partnerės:
Kauno Šančių mokykla – daugiafunkcis centras, Lietuva
Zakladni skola, Brno, Čekija
Gymnasieskolan Vipan, Švedija
Istituto di Istruzione Superiore „G.A. Pischedda“ , Italija
Zespol Placowek Oswiatowych w Lipniku, Lenkija

Trumpas aprašymas

Pagrindinis projekto tikslasaiškiai nurodytas pavadinime, kita vertus, norime, kad mūsų mokiniai puoselėtų pilietiškumo idėją, pagrįstą atsakomybe prieš vartojimą kaip asmeninio tobulėjimo ir didesnės aplinkos ir socialinės pusiausvyros siekimo priemone. Be to, savo mokiniams norime parodyti, kad tvarumo principais pagrįstas vystymosi modelis yra ne tik būtinas, bet ir galimas variantas, kurio siekia Europos institucijos ir kuris yra pagrįstas daugybe patirties visoje ES. Projektą vykdo partneriai iš 6 skirtingų socialinio bei ekonominio išsivystymo lygio ir kontrastingų geografinių sričių: Europos pietų, centro ir šiaurės – Ispanijos, Italijos, Čekijos, Lenkijos, Lietuvos ir Švedijos.

Projekto metodika grindžiama nuolatiniu partnerių bendravimu nagrinėjant numatytas temas. Tai būdas, kuriuo, mūsų manymu, keičiama mūsų mokinių, jų šeimų samprata ir susijusių bendruomenių politinė bei socialinė aplinka. Atsižvelgiant į šią metodiką, į projektą bus įtraukta daug medžiagos, skirtos tvariam sąmoningumui ugdyti: tai parodos, plakatai, pristatymaisvaizdo įrašai, skaitmeninė mokomoji medžiaga (apklausos, testai, žaidimai …). Metodika siekiama ugdyti projekto dalyvių kūrybiškumą ir gebėjimą organizuoti veiklą.

Mūsų siekis, kad projektas paveiktų visų partnerinių mokyklų mokinius, jų šeimas, teigiamai pakeisdamas jų įpročius ir sukurdamas piliečių sampratą apie pusiausvyrą su aplinka. Taip pat į projektines veiklas bus įtraukiama ir visa mokyklos bendruomenė, sieksime idėjas skelbti ir kitose mokyklose bei įstaigose, su kuriomis bendradarbiaujame.

Projekto nauda turėtų pasireikšti per trumpą laiką, tačiau projekto poveikis bus ilgalaikis, kai mūsų mokinių sąmonės pokyčiai ateityje pasireikš dar intensyviau. Šiuo projektu siekiame ugdyti atsakingus Europos piliečius.

Visa veikla bus vykdoma mokyklose ir mokinių mainų susitikimų metu. Vyks penki mainų susitikimai, kuriuose dalyvaus po penkis mokinius iš kiekvienos šalies. Mokiniai gyvens partnerių šeimose, tad turės galimybę ugdytis praktinius anglų kalbos įgūdžius, pažinti kitos šalies kultūrą.

Projekto naujienos


Europos judumo savaitė

2020 m. rugsėjis

Sekmadienį Lietuvoje, kaip ir daugelyje Europos šalių, prasidėjo didžiausia pasaulyje gyventojų judumą skatinanti kasmetė miestų kampanija – Europos judumo savaitė. Šiemetinės Europos judumo savaitės šūkis – „Pasirink ir judėk“.

Šios savaitės kulminacija – Diena be automobilio, ji tradiciškai vyks paskutinę kampanijos dieną – rugsėjo 22-ąją, tačiau mūsų mokyklos mokiniai jau pasirinko. Gyvendami ir mokydamiesi nuostabioje aplinkoje mūsų mokiniai dažnai renkasi vykti į mokyklą dviračiu, nes ir dviračių takas veda pro mokyklą.

Minėdami Eropos judumo savaitę Erasmus+ projekto „Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas“ dalyviai nutarė organizuoti dviračių žygį nuo mokyklos iki Kauno pilies ir atgal. Šio žygio tikslas priminti apie neigiamą transporto poveikį aplinkai ir žmonių sveikatai, skatinti bendraamžius dažniau naudotis dviračiu - aplinkai palankia susisiekimo priemone.

Puikus oras ir gera nuotaika žygeiviams suteikė nepamirštamų įspūdžių ir emocijų.


Akcija „DAROM“

2020 m. rugsėjis

Pasaulinė tvarkymosi diena World Cleanup Day – didžiausia tvarkymosi akcija pasaulyje, kurios metu šimtai milijonų savanorių visame pasaulyje susivienija ir surenka milijonus tonų šiukšlių. Vykdydami ERASMUS+ projektą „Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas“ daug kalbame apie aplinkos tvarkymą ir šiukšlių rūšiavimą, tad rugsėjo 18 d., būdami Darni mokykla, tradiciškai paminėjome šią dieną ir prisijungėme prie akcijos „DAROM“. Jaunesni mokinukai tvarkėsi mokykloje , o vyriausieji 9-10 klasių mokiniai išėjo prie Nemuno. Dešimtokai keliavo Nemuno pakrante nuo mokyklos iki Panemunės tilto. Pakeliui surinko ne tik plastiko, popieriaus šiukšles, bet rado ir padangų. Devintokai patraukė Šančių pliažo link. Juk čia ryt vyks bendruomenės renginys „Šančinės“. Dabar pliažo aplinka švari, pasirengusi sutikti šventės dalyvius!

Mes nesurinkome tonų, bet net ir nedidelis kiekis surinktų aplinką teršiančių šiukšlių mūsų gamtą daro tyresnę.


Kauno Šančių mokyklos Erasmus+ projekto ,,Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas – demokratinė alternatyva ateities Europai“ komanda Ispanijoje, Meridoje

2020 m. sausio 13–17 d

Sausio 13–17 dienomis Kauno Šančių mokyklos Erasmus+ projekto ,,Žiedinė ekonomika ir tvarusis turizmas – demokratinė alternatyva ateities Europai“ komanda – 9–10 kl. mokinės Austėja Levišauskaitė, Vaiva Stankevičiūtė,Greta Rekštytė, Vakarė Ridziauskaitė, Monika Norkutė ir mokytojos Romualda Bubelevičienė, Jurgita Sūnelaitienė ir Ramunė Šmitienė – dalyvavo projekto mokinių ir mokytojų susitikime Ispanijoje, Meridos Instituto de Enseñanza Secundaria „Sáenz De Buruaga“.

Pirmą dieną visos projekto komandos buvo supažindintos su priimančia mokykla, paskui pristatė savo mokyklas. Vėliau kiekvienos šalies komanda pristatė parengtus pranešimus: Ispanija apie klimato kaitos problemas, čekai apie miškų naikinimą, Italija apie biologinės įvairovės nykimą, Lietuva apie jūrų ( Baltijos jūros) užterštumą, Lenkija apie automobilių taršą, Švedija apie gamtinių išteklių išnaudojimą. Vėliau visos partnerinės komandos diskutavo, ką galime praktiškai daryti siekdami spręsti klimato kaitos keliamas problemas.

Alternatyvi, atsinaujinanti energetika šiuo metu yra ne tik madingas terminas, bet ir aktuali ir perspektyvi energijos gavybos sritis, todėl projekto vienas iš uždavinių aptarti pagrindines atsinaujinančios energetikos kryptis ir sužinoti pagrindines atskirų jos šakų tendencijas. Hidroenergija – tai hidroturbinų pagalba tekančio vandens energija paverčiama elektra, vandenynų potvynių ir atoslūgių energija. Aplankėme netoli Meridos esančią hidroelektrinę, o kitą dieną ir senąją romėnų laikų užtvanką, kurios dėka aplinkinių gyvenviečių ūkininki iki šiol gali naudotis sukauptomis vandens atsargomis.

Apie klimato kaitos ir kitas taršos keliamas problemas projekto dalyviai diskutavo Ispanijos autonominio Estremadūros regiono parlamente su socialistų partijos atstovu bei Meridos savivaldybėje su meru. Merida garsėja romėniškos kultūros paminklais. Susitikimo metu perėjome ilgiausią Europoje romėnų laikų tiltą, aplankėme romėnų teatrą, amfiteatrą, romėnų archeologinį muziejų. Netoliese esančiame Alangės miestelyje grožėjomės romėnų pirtimis. Aplankėme ir viduramžių arabų tvirtovę Alcazaba.

Nagrinėdami projekto darbines temas aptarėme, ką mes patys galime nuveikti siekdami išsaugoti savo [planetą. Na o norėdami palikti savo indėlį ateičiai Nacionaliniame Cornalvo parke sodinome Holmo ąžuoliukus.

Projekto dalyviai aplankė ir modernistinio meno,muziejų, kurį įkūrė vienas iš Fluxus meno šakos pradininkų Volfas Vostelis.

Nepakartojamų įspūdžių patryrėme ir senajame Caceres mieste aplankę miesto muziejų, senąsias vandens cisternas.

Tikimės, kad šios projekto veiklos paveiks visų partnerinių mokyklų mokinius, jų šeimas, teigiamai pakeisdamas jų įpročius ir sukurdamas piliečių sampratą apie pusiausvyrą su aplinka.


Erasmus+ projektas „Žiedinė ekonomika ir tvarus turizmas: mūsų demokratinė alternatyva ateities Europai“ pirmasis mokytojų susitikimas

2019 m. spalio 21-25 d.

Spalio 21-25 dienomis Švedijoje Lundo Vipan gimnazijoje vyko pirmasis mokytojų susitikimas, skirtas aptarti projekto veiklas, numatyti svarbiausius uždavinius ir veiklos planą. Jame dalyvavo po tris atstovus - partnerinių mokyklų administracijos atstovai ir mokytojai. Dalyviai ne tik dirbo mokykloje, bet ir turėjo intensyvią tvaraus turizmo bei susitikimų programą.

Aplankė Dago Hammarskjöldio (JT Generalinis Sekretorius nuo 1953 m. Iki 1961 m., po mirties apdovanotas Taikos Nobelio premija.) atostogų namus gražioje Österleno dalyje. Aplankyta ir paslaptinga Ale Stenar vietovė, sauganti archeologinę paslaptį -senovę menantį akmenų kompleksą, primenantį garsųjį Stounhendžą. Nepaprastai patiko visiems Johanno šeimos muziejuje, kur nuo 1952 m. rinko viską, nuo mokyklinių stalų, ištisų parduotuvių, muzikos instrumentų, dviračių, motociklų, automobilių, drabužių, įvairių mašinų – įvairiausių dalykų spektras, paaiškinantis technologijos evoliuciją nuo XIX amžiaus vidurio iki šių dienų. Dabar muziejui vadovauja įkūrėjo sūnus. Su gamtos įvairove susipažinome Söderåsens nacionaliniame parke, kuris yra 100 metrų gylio plyšių slėnis su stačiomis uolienų sienomis. Griovos apačioje teka upė Skärån.

Projekto dalyviai mokytojai dalyvavo ir Lundo universiteto Tarptautiniame pramoninės aplinkos ekonomikos institute vykusiame seminare. Profesorius Larsas Hanssonas pristatė katedros darbą ir aiškino, kaip supratimas apie aplinką ir tvarumas daro teigiamą poveikį šalies ekonomikai, pradedant makroekonomika ir baigiant individualia įmone. Pateikęs statistiką jis parodė, kurie yra pagrindiniai globalinio atšilimo šaltiniai ir kaip skirtingos šalys, ypač Kinija, kurioje jis yra kviestinis profesorius, bando sumažinti išmetamo CO2 kiekį.

Rotušėje mus priėmė savivaldybės tarybos pirmininkas Matsas Helmfridas, kuris pristatė miesto istoriją ir jo įdomią dabartį. Miestas, įkurtas apie 990 m. Po Kr., Kai „Scania“ buvo Danijos dalis, iš krikščioniškojo metropolijos su 27 bažnyčiomis ir vienuolynais tapo šiuolaikiniu 123 000 gyventojų turinčiu Švedijos miestu, kurio universitete studijuoja 43 000 studentų, vystoma moderni inovatyvi pramonė. Aplankėme Stångby - seną istorinių tradicijų kaimą. Čia įvyko didžiausias visų laikų mūšis Skandinavijoje, vadinamasis Lundo mūšis. Stångbyje susitikome su jaunais ir energingais savivaldybės tarybos pirmininkais Philipu Sandbergu ir Lundo meru, kuris labai teigiamai įvertino mūsų projektą. Lundo savivaldybėje bendravome su aplinkos stratege Anna-Karin Poussart ir turizmo vystytoja Helena Görtz. Taip pat buvome susitikę su ekologinio ūkio vystytoju, kuris pasakojo, kaip sekasi auginti ir parduoti tik ekologiškas daržoves.

Susitikime numatyta šių mokslo metų veikla, kitų susitikimų datos, pasiskirstyta užduotimis, ką konkrečiai nuveiks kiekviena mokykla. Šiais mokslo metais daugiausia bus nagrinėjami klausimai, susiję su žiedine ekonomika. Kituose susitikimuose ( šiais mokslo metais Ispanijoje ir Lietuvoje) dalyvaus po du mokytojus ir penkis mokinius iš kiekvienos šalies.

Atnaujinta: 2020-09-20